Zobacz temat
RC P³ock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
DH94 Moth Minor 1:5
Andy
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 25.12.2011 11:03
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

A nie mówi³em ju¿ dawno, ¿e nasz Slaviks to "pomys³owy Dobromir"?
W sumie to znacznie prostsza i ³atwiejsza technologia wykonania z laminatu elementów modeli o ma³o skomplikowanych kszta³tach. Smile
Edytowane przez Andy dnia 25.12.2011 15:21
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
dorob
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 26.12.2011 13:10
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Po woli do przodu, ale za to jakie efekty Shock
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
robloz
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 26.12.2011 13:49
Awatar

Moderator


Postów: 2387
Data rejestracji: 19.05.08

Slawek jak zwykle ma super pomysly. Z kilku na pewno skorzystam przy budowie P 11.
Mnie tylko patrzac na relacje "trafia szlak" , ze nie mam gdzie teraz konczyc Sztukasa.
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
dorob
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 26.12.2011 18:09
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Robert, we wtorki i czwartki (a mo¿e i czê¶ciej), mo¿esz przecie¿ korzystaæ z modelarni.
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
Piotrek B
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 26.12.2011 21:01
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Robert, nie rób P-11, proszê.
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 
robloz
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 26.12.2011 22:03
Awatar

Moderator


Postów: 2387
Data rejestracji: 19.05.08

A to czemu? Zawsze chcialem go zrobic.tylko nie mialem dobrych (sprawdzonych) planow.
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 09.01.2012 23:31
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Powoli pracujê nad owiewk± silnika.
Owiewkê wyszpachlowa³em modelarsk± szpachl± dwusk³adnikow± Robbe i doszlifowa³em - cholernie twarda siê ta szpachla zrobi³a - zesz³o mi ³adnych parê godzin na szlifowanku Smile

www.ss.petronet.pl/Moth2/57.jpg

Przykrêci³em silnik do przymiarki i przymierzy³em owiewkê.

www.ss.petronet.pl/Moth2/58.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/59.jpg

Zmie¶ci³ siê Grin

Skoro siê mie¶ci zacz±³em do owiewki dodawaæ szczegó³y makietowe. Na wloty powietrza z przodu owiewki zrobi³em kopyto z balsy, które nastêpnie obci±gn±³em foli± Oracover (oklei³em ¿elazkiem modelarskim). Na tym kopycie wylaminowa³em wloty z 3 warstw tkaniny szklanej 18g/m2. Na fotce jeden wlot wklejony na miejsce, drugi jeszcze na kopycie.

www.ss.petronet.pl/Moth2/60.jpg

Aktualnie ju¿ oba na miejscu. Doda³em równie¿ dwa okienka rewizyjne, które widaæ na zdjêciach orygina³u - to ju¿ w kolejnych fotkach jak wiêcej przybêdzie. Kombinujê zrobiæ praw± czê¶æ owiewki uchylan± do góry ¿eby by³ dostêp do silnika, gniazda ¿arzenia i przewodów paliwowych bez zci±gania owiewki z modelu. Do rozwi±zania mam jeszcze temat umiejscowienia i po³±czenia t³umika z silnikiem. Na koniec dorobi siê nosek z balsy, który pokryje resztê silnika i bêdzie cacy.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 10.01.2012 08:18
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Noooo, widzê, ¿e i garfiti we wnêtrzu maski pozosta³o - Wink
A poza tym:
Kombinujê zrobiæ praw± czê¶æ owiewki uchylan± do góry ¿eby by³ dostêp do silnika, gniazda ¿arzenia i przewodów paliwowych bez zci±gania owiewki z modelu.

- dobry pomys³ - Smile

Nooooo
bêdzie cacy

Edytowane przez Andy dnia 10.01.2012 12:18
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 22.02.2012 14:07
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Jako, ¿e ostatnio temperatura w warsztacie nie zachêca³a do spêdzania w nim wiêkszej ilo¶ci czasu, to w ciepe³ku wy¿szych pomieszczeñ zrobi³em czyst± robotê - oklei³em stateczniki Litespanem. Po oklejeniu doda³em nitowanie - kropki kleju do drewna Pattex 20 min. nanoszone wyka³aczk±. Niestety nie widaæ tego na fotce, ale wysz³o ca³kiem nie¼le.

www.ss.petronet.pl/Moth2/64.jpg

Popracowa³em nad owiewk±. Jak widaæ na fotkach uda³o mi siê uruchomiæ jedn± cze¶æ Smile Zawias zrobiony z bowdena i wklejony na CA. Zapiêcie na magnesy neodymowe. Mocowanie owiewki dopasowa³em do ¶rub, które wystaj± od mocowania ³o¿a silnika.

www.ss.petronet.pl/Moth2/61.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/62.jpg

No i uda³o mi siê rozwi±zaæ sprawê pod³±czenia t³umika tak, ¿eby schowa³ siê w ca³o¶ci pod os³onê.
W tym celu rozci±³em oryginalny fabryczny ³±cznik na dwie czê¶ci. W wyniku tego ciêcia powsta³y dwa nagwintowane króæce, na które idealnie pasuj± kolanka miedziane do instalacji CO (12 mm ¶rednicy).

www.ss.petronet.pl/Moth2/63.jpg

Teraz mogê dorobiæ szczegó³y makietowe od do³u owiewki - wiem gdzie potrzebny jest otwór na wylot spalin no i dorobiæ nos.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 22.02.2012 14:15
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Slaviks,
- no normalnie bajerek ta otwierana owiewka - tak jak w historycznych samochodach osobowych - po³owa uchylna do góry - ja to pamiêtam jeszcze takie samochody - Wink

Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
AQUARIUS
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 23.02.2012 11:45
Awatar

Moderator


Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08

Czy mi siê zdaje, czy na tej masce widaæ kawa³ek kalendarza Petrotelu? Wink
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg
 
SlavikS
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 23.02.2012 15:38
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

AQUARIUS napisa³/a:
Czy mi siê zdaje, czy na tej masce widaæ kawa³ek kalendarza Petrotelu? Wink


Nie zdaje Ci siê Smile Pisa³em wcze¶niej:

Konstrukcjê os³ony z wrêg sklejkowych owin±³em kartonem ze starego firmowego kalendarza


Niez³y karton - fajnie naci±gn±³ ¿ywic± Smile Pry¶nie siê podk³adem to nie bêdzie widaæ chiñczyka.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 26.02.2012 19:54
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Prac nad owiewk± ci±g dalszy. Z balsowego klocka s³usznych rozmiarów wystruga³em nosek, spasowa³em z reszt± owiewki i wklei³em do niego uprzednio wylaminowany na kopycie wlot powietrza. O niejednej przymiarce do silnika i kad³uba ju¿ nie bêdê pisa³ Smile Potem nosek zosta³ sklejony z przedni± wrêg± i ostatecznie lekko doszlifowany do kszta³tu. Od spodu wklei³em równie¿ wylaminowane na kopytach elementy, które widaæ na rzutach 3D i zdjêciach.

www.ss.petronet.pl/Moth2/65.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/66.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/67.jpg

Dopasowa³em te¿ ko³pak do ¶mig³a (trzeba by³o sporo rozszlifowaæ otwory do jego grubo¶ci), a skrêcone wszystko na gotowo wygl±da tak:

www.ss.petronet.pl/Moth2/68.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/69.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/70.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/71.jpg

Czas braæ siê za skrzyde³ko.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 27.02.2012 07:31
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Fajnie ta "mordka" wygl±da.
Dopasowa³em te¿ ko³pak do ¶mig³a (trzeba by³o sporo doszlifowaæ otwory do jego grubo¶ci)

- z regu³y tak jest - nawet a mojej Katanie te¿ by³a to do¶æ spora operacja.
Czas braæ siê za skrzyde³ko.

- no kurcze najwy¿szy czas - bo jak przyjdzie kwiecieñ to areator te¿ czeka - Wink
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2012 07:33
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2012 11:42
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

No to i u mnie trochê przyby³o Smile

Pracê nad skrzyde³kiem rozpocz±³em od wyciêcia elementów sklejkowych centrop³ata i szablonów skrajnych ¿eber (planujê wszystkie ¿ebra obrobiæ w bloku). Ze wzglêdu na rozmiar skrzyd³a postanowi³em je podzieliæ w po³owie centrop³ata. W tym celu kupi³em aluminiow± rurkê o ¶rednicy 10 mm i wylaminowa³em na niej gniazada bagnetów do wklejenia w centrop³at. Aluminiowa i wylaminowana na niej rurki bêd± tworzy³y ³±cznik skrzyd³a. Na fotce wszystkie elementy centrop³ata (g³ównie sklejka modelarska 2 i 3 mm) gotowe do klejenia.

www.ss.petronet.pl/Moth2/72.jpg

Centrop³at sklejony w ca³o¶ci - bêdzie rozciêty pó¼niej:

www.ss.petronet.pl/Moth2/73.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/74.jpg

Po sklejeniu centrop³ata wzi±³em siê za pasowanie goleni podwozia. Jak zwykle trzeba sobie odpowiedzieæ na pytanie jak zrobiæ mocowanie podwozia ¿eby siê nie wybudowa³o podczas twardszego l±dowania Wink Wykombinowa³em, ¿e golenie podwozia wstawiê w klocki z twardego bukowego drewna, które nastêpnie wklejê na ¿ywicê przy skrajnych ¿ebrach centrop³ata. Ca³a trudno¶æ polega na ustawieniu goleni pod odpowiednimi k±tami. D³ugo zastanawia³em siê jak rozwi±zaæ ten problem bo wywiercenie otworów w klocku pod identycznymi k±tami bez wiertarki sto³owej jest praktycznie niemo¿liwe Smile Wobec tego stwierdzi³em, ¿e najpierw w wiêkszych klockach wywiercê odpowiednie otwory i spasujê w miarê ciasno golenie, a potem doszlifujê klocek do kszta³tu noska ¿ebra tak ¿eby te k±ty wysz³y odpowiednio. Sposób okaza³ siê skuteczny Smile Klocki bukowe podszlifowa³em trochê mocniej ¿eby mieæ mo¿liwo¶æ manewru w trakcie klejenia, a po klejeniu uzupe³ni³em wolne przestrzenie bals± i doszlifowa³em do kszta³tu ¿eber. Doln± czê¶æ otworu na golenie wzmocni³em pier¶cieniami z rurki miedzianej - widaæ na fotce.

www.ss.petronet.pl/Moth2/75.jpg

Centrop³at na goleniach:

www.ss.petronet.pl/Moth2/76.jpg

Podwozie planujê zrobiæ demontowane. Golenie ciasno wsuwaj± siê w przygotowane otwory, wiêc zostaje tylko zablokowaæ mo¿liwo¶æ ich wysuniêcia do do³u w czasie lotu. Wymy¶li³em ju¿ na to patent, ale to ju¿ w kolejnym odcinku Smile
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2012 12:05
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Noooo, piknie siê kszta³tuje skrzyde³ko i "nó¿ki" Smile
Edytowane przez Andy dnia 12.03.2012 12:05
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
robloz
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2012 12:31
Awatar

Moderator


Postów: 2387
Data rejestracji: 19.05.08

Proponowa³bym ( no chyba ¿e masz to ju¿ zaplanowane) wkleiæ w jedn± rurkê tê bli¿ej d¿wigara prêt wêglowy. Puste rurki z czasem siê wygn±.
Zazdroszczê tempa - super!!!
Edytowane przez robloz dnia 12.03.2012 12:32
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
dorob
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2012 20:52
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Coraz ³adniej to wygl±da, jestem pod ogromnym wra¿eniem.
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
SlavikS
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 13.03.2012 07:41
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

robloz napisa³/a:
Proponowa³bym (no chyba ¿e masz to ju¿ zaplanowane) wkleiæ w jedn± rurkê tê bli¿ej d¼wigara prêt wêglowy. Puste rurki z czasem siê wygn±.


My¶lê, ¿e to nie jest konieczne. To jest dolnop³at, wiêc czê¶æ centrop³ata bêdzie opieraæ siê o kad³ub co zmniejsza ramiê giêcia. Dodatkowo ka¿da po³ówka centrop³ata bêdzie z przodu stabilizowana ko³kiem do kad³uba (¿eby ustaliæ pozycjê p³ata), a z ty³u przykrêcona ¶rub± plastikow±. Na razie zostaje pusta rurka - zobaczymy jak to siê bêdzie zachowywaæ. Taki gruby prêt wêglowy to dodatkowa waga, a ja staram siê z ni± walczyæ jak mogê. W tym celu przea¿urowa³em sklejkê d¼wigara w centrop³acie. Z punktu widzenie wytrzyma³o¶ci konstrukcji to raczej bez znaczenia bo s± dodatkowe rurki bagnetów, a w ten sposób zyska³em na wadze 25g Smile Centrop³at na tym etapie zosta³ rozciêty.

www.ss.petronet.pl/Moth2/77.jpg

No i mój patent na demontowalne podwozie. My¶lê, ¿e fotki najlepiej to poka¿±.

www.ss.petronet.pl/Moth2/78.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/79.jpg

Przez ko³ki mocuj±ce goleñ przewierci³em otwory na rurkê bowdena, w któr± wchodzi prêt stalowy 2mm. Nastêpnie ustawi³em goleñ w po¿±danym po³o¿eniu i przewierci³em wykorzystuj±c zrobiony wcze¶niej otwór w ko³kach jako prowadnicê wiert³a. W ten sposób otwory spasowa³y siê idealnie. Po w³o¿eniu goleni po prostu wsunê prêt w rurkê w obie po³ówki centrop³ata i po jego skrêceniu bêdê mia³ zablokowane golenie podwozia. Oczywi¶cie zaklejê zewnêtrzne skrajne otwory bowdena ¿eby prêt nie wylaz³ przez skrzyd³o Wink Na fotce na razie wystaje ¿eby pokazaæ ideê patentu.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 13.03.2012 08:35
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Patent - pierwsza klasa - jak to u naszego Slaviksa -Smile
Edytowane przez Andy dnia 13.03.2012 08:36
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
DH94 Moth Minor 1:4 - F4C Relacje z budowy 49 19.03.2022 06:05
MOTH MINOR DH 94 - pierwsza makieta Relacje z budowy 14 31.01.2022 07:34
DH94 Moth Minor - relacja z budowy Relacje z budowy 58 04.03.2011 18:43
statystyka