MIG-29 3D EDF - SebArt
|
Andy |
Dodany dnia 03.11.2012 23:40
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No có¿, co¶ mnie wziê³o na przecinaki.
Po zakoñczeniu w dniu dzisiejszym projektu pod nazw±: Su-37 Super Flanker:
- czas zaj±æ siê w niedalekiej przysz³o¶ci "czym¶ powa¿niejszym".
Do hangaru dotar³a z ModeleMAX paczuszka:
A w ¶rodku:
Modelem w pude³eczku jest ten model, który nie tak dawno prezentowa³em Wam w filmiku - podstawowe cechy modelu:
Podstawowe parametry modelu:
A teraz to co najwa¿niejsze - zawarto¶æ pude³eczka:
Model na fotkach wygl±da do¶æ niepozornie, ale w realu robi swoj± wielko¶ci± wra¿enie - no có¿ 134 cm d³ugo¶ci robi swoje.
Jak widaæ model jest w wersji ARF (potrzebny tylko odbiornik i pakiet).
Teraz tylko trzeba ulotniæ SU-37 i mo¿na bêdzie braæ siê za ten egzemplarz -
Edytowane przez Andy dnia 03.11.2012 23:50
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 03.11.2012 23:47
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Podoba mi siê ten Mig. Ile za to da³e¶ ? |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.11.2012 23:51
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Lepiej nie pytaj - sam wolê nie pamiêtaæ -
Edytowane przez Andy dnia 03.11.2012 23:51
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05.11.2012 07:35
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
A tak przy okazji - filmik z pierwszych lotów treningowych Su-37:
Galeria fotek z pierwszych lotów: -> https://picasaweb...6705109234
Edytowane przez Andy dnia 10.11.2012 21:01
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 10.11.2012 20:59
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to prace ruszy³y z wolna - p³aty skrzyd³owe sprawdzone i wklejone:
Jako, ¿e pogoda jutro ma byæ wietrzna, to i mo¿e kolejne wklejki bêd± -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 11.11.2012 00:37
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
No ile da³e¶ ? |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11.11.2012 10:15
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Oj tam, oj tam - ile?
Gumka Myszk± wytar³em t± wiadomo¶æ z mej pamiêci -
Ale mo¿e ModeleMax ¶ci±gn± kolejny egzemplarz to bêdzie wiadomo -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11.11.2012 14:06
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to przyby³y dwie "parki":
A teraz zadanie nie lada - "rozwik³aæ te kabelki", pod³±czyæ i weregulowaæ wszystko -
Edytowane przez Andy dnia 11.11.2012 19:27
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.01.2013 19:18
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
"Trochê wolnego czasu" i mo¿na by³o powróciæ do projektu.
Na pocz±tek wyjawiê Wam dlaczego tak mocno przesunê³a siê w czasie realizacja tego prawie gotowego projektu.
Otó¿ po podpiêciu wszelkich mechanizmów serw do odbiornika rozpocz±³em standardow± procedurê regulacji i ustawiania modelu. W zakres tych czynno¶ci wchodzi równie¿ sprawdzenie prawid³owo¶ci dzia³ania zespo³ów napêdowych EDF. Przypomnê ze zespo³y EDF by³y zamontowane firmowo w modelu. Jednak¿e podczas pierwszej próby ich dzia³ania okaza³o siê, ¿e jeden z nich po prostu rozkrêci³ siê na czê¶ci pierwsze. Tak wygl±da³ jego tunel dolotowy:
A to elementy, które wypad³y z modelu podczas próby napêdów:
No có¿ chcia³, nie chcia³ trzeba by³o wsztrzymaæ dalsz± realizacjê projektu i zastanowiæ siê na przyczyn± takiego stanu rzeczy. Nale¿y zaznaczyæ, ¿e w przypadku modeli z par± napêdów EDF obaracaj± siê one przeciwbie¿nie. Dlatego te¿ pierwsze przypuszczenie by³o takie, ¿e ma³e chiñskie r±czki zamontowa³y EDF z niew³a¶ciw± piast±. Tak± te¿ sytuacjê zg³osi³em sprzedawcy modelu. Trzeba przyznaæ, ¿e Pan Andrzej z ModeleMax stan±³ na wysoko¶ci zadania i w pe³ni (kontaktuj±c siê bezpo¶rednio z konstruktorem modelu) wyja¶ni³ szczegó³y. Okaza³o siê jednak, ¿e w tym modelu nie jest wymagana piasta z przeciwnym gwintem dla napêdu tzw. REVERSE.
No có¿ przyznam, ¿e by³em trochê zdziwiony, gdy¿ zasad mechaniki nie da siê zmieniæ. Otrzyma³em odpowied¼, ¿e wszystko nale¿y powtórnie "dobrze skrêciæ" i powinno byæ wszystko wporz±dku z tym napêdem.
Jako, ¿e nie jestem zbytnio ufny w zapewnienia, postanowi³em przeprowadziæ jeszcze jedno sprawdzenie. Dzieki uprzejmo¶ci Slaviksa zakupi³em oryginalne dwa napêdy EDF do tego modelu - STANDARD PROPELLER i REVERSE PROPELLER.
No i jak siê okaza³o po dotarciu przesy³ki z Dalekiego Wschodu, faktycznie oba napêdy maj± takie same piasty z gwintem prawym. Potwierdzi³o to jednoznacznie ustalenia Pana Andrzeja z ModeleMax, za co w tym miejscu mu dziêkujê za wyja¶nienia jakie poczyni³ w tym temacie.
Jako, ¿e w Nowym Roku na pocz±tku jest trochê czasu, trzeba by³o powróciæ do projektu. Po obejrzeniu stosownych filmów na YT , aby wiedzieæ jak dobraæ siê do tych napêdów, dzisiaj rozpocz±³em dalsze prace w projekcie.
Model przed demononta¿em czê¶ci tunelu przep³ywu powietrza:
"Otwarty" tunel:
Czê¶ciowo zmontowany napêd EDF:
A tu ca³kowicie spasowany napêd EDF w widoku od przodu:
Jako, ¿e nawet po "dobrym skrêceniu" piasta napêdu bêdzie mia³a tendencje do rozkrêcania siê, przygotowa³em dla niej dwie niespodzianki. Pierwsz± z nich bêdzie to, ¿e nakrêtka piasty zostanie skrêcona na ¶redni klej do ¶rub (taki jakie stosujê siê zawsze w modelach ¶mig³owców). A drug± niespodziank± bêdzie lekko pocieniona (tak aby zmie¶ci³a siê w kopu³ce napêdu) nakrêtka do zakontrowania w³a¶ciwej nakrêtki piasty - równie¿ skrêcona na Nutlocka.
Po kilku godzinach schniêcia Nutlocka zbindowa³em nowy odbiornik do apki i pod³±czy³em wszelkie kabelki od serw:
A by³o to potrzebne po to aby na tym etapie sprawdziæ prawid³owo¶æ skrêcenia sk³adanego EDF-a przez przykrêceniem kopu³ki piasty.
Wstêpne próby nie wykaza³y jaki¶ niepokoj±cych efektów - jednak nie rozkrêca³em silników do pe³nych obrotów. Kopu³ka piasty zosta³a równie¿ na nutlocka przykrêcona:
Do jutra wszystko schnie i dopiero jutro ostateczne testy EDF-a.
Liczê, ¿e wszystko bêdzie w porz±dku.
Edytowane przez Andy dnia 03.01.2013 22:31
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07.01.2013 13:58
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
A to dotychczasowy efekt mojego dwudniowego "gmerania" w nowej apce DX7S i w modelu:
Trzeba bêdzie jeszcze kilka drobnych korekt wprowadziæ i w sumie mo¿e byæ -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Piotr K |
Dodany dnia 07.01.2013 18:06
|
modelarz
Postów: 315
Data rejestracji: 23.10.10
|
No piêknie
Liczy³em jeszcze na d¼wiêk tych dwóch potworów
Piotr Kubiak |
|
|
|
Grabos |
Dodany dnia 07.01.2013 18:30
|
modelarz
Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08
|
Efektownie kiedy oblot??
Edytowane przez Grabos dnia 07.01.2013 18:31
Bez ta¶my i tak nie poleci... |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07.01.2013 22:45
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Liczy³em jeszcze na d¼wiêk tych dwóch potworów
- podczas sesji filmowej nie by³o komu przytrzymaæ modelu, ¿eby zademonstrowaæ ich d¼wiêk -
A oblot to my¶lê, ¿e tak bli¿ej sezonu chyba raczej - bo zima znów nas odwiedziæ ma w najbli¿szym czasie.
No chyba, ¿e aura diametralnie "odwróci siê we w³a¶ciw± stronê"
Edytowane przez Andy dnia 07.01.2013 22:47
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 13.01.2013 21:30
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Drobne poprawki i regulacje w ustawieniach modelu zosta³y wykonane. Wszystko zosta³o 3 razy sprawdzone i czas powoli koñczyæ ten projekt.
Pakiety do zasilania napêdów ju¿ czekaj± w gotowo¶ci. Bêd± to identyczne pakiety jakimi zasilam Samsona, czyli:
Poza tym podczas prób stwierdzi³em, ¿e przy maksymalnych obci±¿eniach EDF-ów, zarówno pakiety, przewody od nich, jak i silniki napêdzaj±ce EDF-y, do¶æ znacznie grzej± siê. Model ma do¶æ specyficzn± budowê i sam w sobie jest do¶æ g³o¶ny. Dlatego te¿ my¶lê, ¿e standardowe wyposa¿enie w postaci buzzera nie bêdzie wystarczaj±ce jako zabezpieczenie. Apka i odbiornik s± przeznaczone do wspó³pacy z telemetri±. Tak te¿ postanowi³em - model zostanie wyposa¿ony w modu³ telemetrii:
Jest to modu³ telemetrii z pe³nym zasiêgiem wraz z pomiarem temteratury (w moim przypadku bêdzie to temperatura pakietu), jak i napiêcia w pakiecie. Telemetria z pe³nym zasiêgiem umo¿liwia obserwacjê napiêcia akumulatora odbiornika, temperatury silnika/akumulatora, obrotów silnika oraz jako¶ci sygna³u.
Dobr± cech± jest to, ¿e do ka¿dego obserwowanego parametru mo¿na przypisaæ odpowiednie komunikaty ostrzegawcze (d¼wiêk, wibracje) w apce - tak aby nie odrywaæ wzroku od ¶ledzenia modelu podczas lotu.
Ca³y zestawik przedstawia siê nastêpuj±co:
a tak to bêdzie trzeba zestawiæ z odbiornikiem:
Telemetria daje jeszcze mo¿liwo¶æ pomiaru obrotów silnika, ale my¶lê, ¿e nie jest to konieczny parametr do obserwowania w tym modelu.
Stosowne zamówienie zosta³o ju¿ skierowane do SCORPIO-Polska. My¶lê, ¿e jeszcze w tym tygodniu zmontujemy wszystko i "zamkniemy" w modelu.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16.01.2013 21:30
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Po drobnych zawirowaniach dnia wczorajszego osobisty dostarczyciel w dniu dzisiejszym dostarczy³ wreszcie do domu przesy³kê:
Ta oddzielna torebeczka to przed³u¿acz do miejsca zamontowania w modelu modu³u telemetrii.
A to ca³a zawarto¶æ przesy³ki:
Od razu zabra³em siê do roboty no i pierwszy elemencik dorobiony:
- jest to element po³±czeniowy do pomiaru napiêcia w pakiecie podczas lotu.
A na koniec dnia kolejny sukces dnia dzisiejszego - uda³o mi siê opanowaæ bindowanie modu³u telemetrii z nadajnikiem (tak, tak, z nadajnikiem):
A to efekt - odczyt z apki:
Alarmy na maksymaln± temperaturê i minimalne napiêcie te¿ ju¿ ustawione -
Jutro pakujemy wszystko do ¶rdodka - ale muszê jeszcze sprawdziæ jeden szczegó³ -
Edytowane przez Andy dnia 16.01.2013 21:31
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 08:09
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
ale muszê jeszcze sprawdziæ jeden szczegó³
- ju¿ sprawdzone - kwestia dotyczy³a przed³u¿acza do modu³u telemetrii. Do zbindowania zaleca siê zastosowanie krótkiego oryginalnego kabelka po³±czeniowego - i tak w³a¶nie jest na fotce po zbindowaniu. Po przepiêciu modu³u na przed³u¿acz wszystko dzia³a poprawnie -
Edytowane przez Andy dnia 17.01.2013 08:10
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 13:43
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to mo¿na uznaæ, ¿e projekt zosta³ zakoñczony. Dziób samolotu zosta³ te¿ ju¿ wklejony:
A tak uda³o mnie siê wszystko rozmie¶ciæ w modelu:
Masa modelu do lotu wysz³a 1815 gram.
Pozosta³o tylko jeszcze wywa¿enie modelu, trochê dobrej pogody no i w górê -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 17.01.2013 15:34
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
No to czekamy na dobre wie¶ci i filmik z oblotu.
Jestem pod wra¿eniem i ciekawo¶æ mnie z¿era jak to bêdzie ¶migaæ.
Fajna relacja - czyta³em odcinek za odcinkiem.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.01.2013 15:50
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Super. Te¿ czekam na relacjê z 1 lotu.
Ciekawe czy orygina³ te¿ ma tyle kabli?
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 16:45
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to czekamy na dobre wie¶ci i filmik z oblotu.
- dam znaæ -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|