Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 2 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
jakie podwozie?
robloz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31.08.2008 19:47
Awatar

Moderator


Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08

Po kolejnym krecie i zniszczeniem formosy(do naprawienia) postanowi³em wróciæ do wolniejszych górnop³atów.Mam dawno temu kupiony model i po ma³ej przeróbce nada siê na elektryka. Tylko pytanko: zostawiæ go z podwoziem trzyko³owym, czy przerobiæ na dwuko³owe?:confused:
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
stawoj
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31.08.2008 21:44
modelarz


Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08

Chyba nikt z naszych nie mia³ modelu z kólkiem z przodu ale s³ysza³em ¿e lepiej sie l±duje i zabezpiecza teoretycznie ¶mig³o przy nie prawid³owym lub za szybkim przyziemieniem.
 
robloz
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31.08.2008 21:53
Awatar

Moderator


Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08

To, ¿e chroni ¶mig³o to fakt, ale wersja trzyko³owa bêdzie chyba trochê ciê¿sza (przednia goleñ z mechanizmem skrêtu + dodatkowe serwo ,ewentualnie serwo kierunku wiêksze np. HS81)
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
stawoj
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31.08.2008 22:15
modelarz


Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08

mo¿e inny jeszcze aspekt dodam.
Podwozie trójko³owe , przednie, w prawdziwych samolotach pozwala³o na lepsz± widoczno¶æ pasa startowego przy starcie i l±dowaniu oraz pozwoli³o przy zastosowaniu amortyzacji przedniego golenia strartowaæ i l±dowaæ na mniej przygotowanych l±dowiskach.
W modelach to ma znaczenie tylko czy robisz makiete, która mia³a takie podwozie i trzeba to wiernie odwzorowaæ , czy zwyk³y model do polatanie wtedy pewnie szkoda kasy na te dodatkowe serwo i parê deko wiêcej jak napisa³e¶.
Edytowane przez stawoj dnia 31.08.2008 22:49
 
robloz
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31.08.2008 22:50
Awatar

Moderator


Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08

Dziêki za odpowied¿.Nie jest to makieta, tak¿e przerabiam na dwuko³owe. Moze do koñca tygodnia siê wyrobiê i zjawiê siê na lotnisku.:yes:
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
India
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04.09.2008 14:43
Awatar

modelarz


Postów: 119
Data rejestracji: 04.09.08

Trójko³owe podwozie ( z ko³em przednim) nie tylko daje widoczno¶æ.
skraca, poza oczywistym oporem, start.
Samolot z ko³em ogonowym musi siê rozpêdziæ, unie¶æ ogon i dopiero po osi±gniêciu odpowiedniej predko¶ci oderwaæ.
Samolot z ko³em przednim rozpêdza siê i po osi±gniêciu prêdko¶ci startu odrywa.
Drug± zalet±, jest szybsze hamowanie bez obawy wyrwania modelu z ziemii i przeci±gniêcia.
Co do sterowania, nie potrzeba serwa, wystarczy stworzenie mimo¶rodowego mocowania(jak w ³ó¿kach np. szpitalnych, czy wózkach), nale¿y tylko pamiêtaæ o zastosowaniu t³umika drgañ, aby w powietrzu i przy przyziemieniu kó³ko nie tañczy³o-np.delikatne sprê¿ynki.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Jakie serwa: analogowe czy cyfrowe ? Technika w samolotach RC 9 08.05.2016 17:42
Jakie lipole na nowy sezon? Sklepy i zakupy 9 18.03.2013 09:02
Jakie wyposa¿enie ??? Technika w samolotach RC 5 14.12.2010 11:52
statystyka