Witam, jako ¿e moja spalinówka znów zmieni³a w³a¶ciciela, i jak ostatnio ka¿dy mój model idzie na pomorze postanowi³em poszukaæ czego¶ nowego, wybór trudny bo jak sami wiecie, mia³em kilka i ¿aden mi nie pasowa³ no prawie, bo oprócz Mini Titana
Szuka³em czego¶ mniejszego od 600 a wiêkszego od 450 tki, wiêc klasa 500, gdzie ¶rednica wirnika oko³o 960mm. Model mia³ byæ z najwy¿szej pó³ki, gdzie dostêpne s± czê¶ci do serwisu, aha my¶la³em nad T-rexem , ale w Polsce co drugi takim lata wiêc odpada.
UWAGA !!!!!!!!!! Wybór pad³, model do pi±tku bêdzie u mnie.
Proszê Pañstwa To nie Tytus ani Romek to Jest ATOM,ek firmy znanej i nie istniej±cej od wczoraj na rynku COMPASS.
d³ugo¶æ: 835mm
wysoko¶æ: 270mm
³opaty g³ówne: 425-430mm
¶rednica rotora: 952-962mm
¶rednica tylnego rotora: 205mm
zastosowanie zêbatki atak: 8T/9T/10T
zêbatka odbieraj±ca: 78T
silnik: Compass BL Hyper-Torque motor
regiel: 60A ESC
¶rednia waga w zale¿no¶ci od pakietu: 1750g
Zasilanie od 5S do 6S
zastanawiam siê jeszcze jakie serwa daæ , ale musz± byæ szybkie,
Taki zestaw kosztuje 1300,00 PLN dodatkowo potrzebne jest: akumulator, 4 x serwo, 1x gyro, ³opaty g³ówne.
Mam nadziejê ¿e wreszcie bêdê zadowolony,
Amen.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Jeszcze nie oblatuje, bo brakuje serwa na ogon i dobrego pakietu, ale ogólnie monta¿, i wstêpne ustawianie poma³u dobiega koñca.
Serwa wa¿na rzecz futaba czy w Polsce czy za granic± troche droga wiêc zdecydowa³em siê na MKS, DS9660 cyfra - mam nadziejê ¿e dadz± radê.
£opaty jak wcze¶niej pisa³em zaufa³em sko¶nookim, do 450si±tki tej firmy s± dla mnie rewelacj±, ale zobaczymy w 500tce.
Oczywi¶cie trzeba dolutowaæ goldy do regla, wiêc do dzie³a regielek 60A Pentium hoobywing - zalatuje mi to tanimi skrzyd³ami albo tanimi liniami, ale zobaczymy jak ma to siê do elektroniki. Podobno to to sam co Turnigy.
To co¶ najwiêcej mi w ustawieniach poch³ania czasu, ale pewnie nie tylko mnie. Chocia¿ napiszcie ¿e jest ³adna!!!!
Ogonek
i znowu g³owica w ca³ej okaza³o¶ci
a to taki pierdolnik w mieszkaniu
No i jeszcze parê fotek,
A tu moja kochana mechaniorka, wkrêtaki, instrukcje nie s± jej obce.
Edytowane przez private9 dnia 01.12.2008 21:10
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Witam, no i doczeka³em siê. Miko³aj przyniós³ pakiet i serwo, wiêc od razu jak ¿ona po wigilli posz³a spaæ, to ja cicho do modelu i montuje. W ramie modelu jest pod mocowaniem belki wyciety otwór na du¿e serwo wiêc w³o¿y³em sprawdzon± futabkê S9254, do zasilania napêdu u¿y³em akumulatora ZIPPY 3300mAh 6S1P, jak go zobaczy³em to normalnie mysla³em ¿e siê nie zmie¶ci pod machê, ale wesz³o na styk. Muszê tylko kupiæ ma³± wagê i obadac ile to wszystko wa¿y.
I dzieñ ¦wi±t jedziemy na wie¶ do dziadka, w baga¿niku samochodu oczywi¶cie ATOM,ek pola jest du¿o wiêc trzeba testy zrobiæ.
Ustawienia krzywej gazu normal: 0, 35, 60, 80, 100 skok ³opaty od -4 do 10 stopni.
Ustawienia krzywej gazu flt mod: 90, 75, 90 skok ³opat -10 do 10 stopni.
Ustawienia wyj¶ciowe wiêc, napewno bedê co¶ tam jeszcze zmienia³, ale po koleji, model z³o¿ony mam nadziejê poprawnie wg instrukcji, d³ugo¶æ snapów mierzona suwmiark± te¿ tak jak podaje instrukcja, krzywa gazu zmiejszona z tym co podaje instrukcja dla normala w po³owie mam 60 % a nie 70% i w flt mode mam 90, 75, 90 a w instrukcji jest krecha 100% w ka¿dej pozycji, dalej swash mix przechy³ i pochy³ 45%. Trochê te 45% mnie zdziwi³o bo ¿eby robiæ szybkie fiko³ki moim ma³ym MT mam swash mix po 85%, a tu tak ma³o . No i dobrze ¿e nie da³em wiêcej, ³opatki fly bara przy takim konfigu 45% wychylaj± siê tak ¿e przewrócenie tego modelu na plecy jest tak proste jak zawis . Po rozkrêceniu wirnika model daje ³adny dzwiêk , i czuæ i widaæ w nim moc. Parê ósemekna pocz±tek i prze³±czam na flt - mode, trzeba sprawdziæ parê zachowanie, i tu zaskoczenie model idealnie robi zawis, nie ruszam dr±gami i jakby kto¶ w³±czy³ pause, kilka piruetów i daje na maxa w górê ogon trzyma jak ska³a, no to go na plecy, pó¼niej przewrotka, nastêpnie na pólapie 5 m fiko³ek do przodu , trochê mi nie wyszed³, ale 1m nad ziemi± jest czym siê ratowaæ, model odwraca siê praktycznie w miejscu bez opadania, odwóci³em go znowu na plecy i dajê ostro w górê, na pleckach ³adnie te¿ daje czadu, no i mówiê ciekawe czy uda siê beczka, która nigdy nie wychodzi mi ³adnie MT, i tu oczywi¶cie kolejne zaskoczenie, uda³o siê mo¿e nie idealnie ale w osi bez opadania.
Normalnie cieszê siê jak dziecko. Jak bedzie tylko okazja to wezmê fotografa bo moja ¿ona za strajkowa³a i stwierdzi³a ¿e nie bêdzie sta³a na mrozie, a by³o tylko 0 stopni, i bez wietrznie.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Witam,
Niestety kryzys dopad³ i mnie, wiêc osta³ mi siê jeden helik. Oczywi¶cie nowy ATOM pozosta³. Po sprzeda¿y 450si±tki Mini Titana postanowi³em trochê upiêkszyæ i sprawdziæ jak siê lata na ³opatach których u¿ywa ¶wiatowa czo³ówka, wiêc ³opaty g³ówne RADIX sygnowane przez pilota RC Heli Curtisa Youngblooda.
D³ugo¶æ ³opaty 430mm, standardowe maj± 425mm.
No i dla upiêkszenia, nowa kabi , w sumie na zapas. A mo¿e na pokazy na czerwiec.