Podczas zawodów w Kutnie w 2015 roku zawodnicy podjêli decyzjê o zwiêkszeniu maksymalnej masy modelu z 5 do 15 kg. Intencj± tej zmiany by³o doprowadzenie do zgodno¶ci z klas± F4H, tak by te same makiety mog³y bez ograniczeñ startowaæ w obydwu kategoriach, a te mniejsze, dotychczas "dusz±ce wagê" mog³y zostaæ prawid³owo wzmocnione i wywa¿one. Rozegrane w sezonie 2016 zawody potwierdzi³y s³uszno¶æ wprowadzonych do regulaminu zmian. Pokaza³y równie¿, ¿e regulamin jest bardzo korzystny dla tych, którzy samodzielnie buduj± modele. Poniewa¿ klasa F4H-P w za³o¿eniach swojego powstania mia³a na celu przygotowanie modelarzy do startów w klasie FAI, k³ad±c g³ówny nacisk na naukê prawid³owego wykonywania poszczególnych punktów programu lotu, a w mniejszym stopniu na umiejêtno¶ci warsztatowe zawodnika, od 2017 roku wprowadza siê korekty w ocenie statycznej:
1. Dok³adno¶æ odwzorowania
- widok z boku zmiana K=5 na K=4
- widok z przodu zmiana K=5 na K=4
- widok z góry (do³u) zmiana K=5 na K=4
2. Kolorystyka
- zmiana K=4 na K=7
Dodatkowo premia za budowê modelu od podstaw zostaje zmniejszona z 30% do 20%, a pozosta³e premie zostaj± skasowane.
Przesuniêcie wagi z dok³adno¶ci odwzorowania na rzecz kolorystyki i oznakowania ma zachêciæ do waloryzacji zestawów, które z regu³y maj± sporo b³êdów niemo¿liwych lub nieop³acalnych do poprawienia przez zawodnika. Podwy¿szenie wspó³czynników za kolorystykê spowoduje "op³acalno¶æ" wyboru trudnego i w³a¶ciwego pomalowania i oznakowania zgodnego z dobrymi zdjêciami danego egzemplarza. Zmniejszenie premii za samodzieln± budowê z 30% na 20% zmniejsza przewagê makiet budowanych od podstaw zwiêkszaj±c "wagê" oceny za lot. Zaktualizowany regulamin tu: Link
|