Dzisiaj zakupi³em model jak w temacie . Jest ju¿ w drodze .
A tak ma wygl±daæ:
Charakterystyka :
Rozpieto¶æ skrzyde³ : 2130 mm
Waga : 3660 g
D³ugo¶æ : 1370 mm
Powierzchnia no¶na : 62,5 dm2
Zalecany silnik 2-takt : 10 - 12,5 ccm, 4-takt : 12,5 - 14 ccm
Napêd bêdzie zmieniony na elektryczny, podobny do tego z poni¿szego filmu:
YouTube Video
A teraz zabieram siê za zamawianie elektroniki z dalekiego kraju.:)
Dodane przez Andy dnia 31.05.2011 18:39
#2
Wow,
Pawe³ co za przemiana - od skali micro do prawie giganta.
Wiesz Pawe³, ale bêdziesz mia³ jeden "ma³y" problem - tego modelu nie da siê zapakowaæ do reklamówki ;)
A tak na powa¿nie, to masz ju¿ jednego kibica tego projektu. :)
Tylko proszê o relacjê z najdrobniejszymi szczegó³ami. Szczególnie interesuje mnie ten alternatywny elektryczny napêd.
No i jeszcze, jakiej firmy zamówi³e¶ model - zapodaj jakiego¶ linka - to choæ poogl±damy zanim dotrze do Ciebie.
Raczej nie spodziewam wysokiej jako¶ci wykonania , ale za to cena jest przystêpna .
Dodane przez Andy dnia 31.05.2011 19:13
#4
Nooooo Pawe³,
model porz±dny nie narzekaj - jeszcze przy Twoim do¶wiadczeniu dopracujesz to i tamto i bêdzie bardzo elegancki.
Pawe³, a kiedy spodziewasz siê paczuszki?
Jak tylko przyjdzie zapodaj fotki, co i jak dosta³e¶ - zawarto¶æ paczki.
Dodane przez pawel dnia 31.05.2011 19:35
#5
Andy napisa³/a:
Pawe³, a kiedy spodziewasz siê paczuszki?
Teoretycznie jutro . Wys³ali kurierem .
Dodane przez stawoj dnia 31.05.2011 20:01
#6
Pamiêtam, ¿e Pawe³ ju¿ od dawna mówi³ o takim modelu. Gabaryty w tym przypadku nie maj± znaczenia bo i tak wszytko hangaruje siê u motolotniarzy wiêc przynie¶æ z sob± dwa lub trzy pakiety to ¿aden problem. To bêdzie ju¿ drugi z tym , ¿e ten wiêkszy Piper na naszym lotnisku.
Dodane przez Piotr K dnia 31.05.2011 20:03
#7
Pawe³ model gigant, tak jak podkre¶li³ Andy przy twoim do¶wiadczeniu model bêdzie robi³ wra¿enie.Nie moge sie doczekaæ relacji z budowy i oblotu:)
Dodane przez Limak dnia 01.06.2011 07:54
#8
Piperki zawsze mi siê podoba³y, wygl±daj± jako¶ tak klimatycznie :)
Mam nadziejê, ¿e jak w który¶ weekend zawitam do rodzinnego P³ocka to bêdzie okazja zobaczyæ to cudo w akcji :)
Powodzenia w budowie!
Dodane przez Piotrek B dnia 01.06.2011 08:52
#9
To chyba silnik od krajzegi bêdzie potrzebny do tego modelu:o
Dodane przez Andy dnia 01.06.2011 16:02
#10
To chyba silnik od krajzegi bêdzie potrzebny do tego modelu
- ja równie¿ jestem ciekaw jakie rozwi±zanie zastosuje Pawe³ przy konwersji ze spaliny na elektryka przy takiej wielko¶ci modelu.
Dodane przez Grabos dnia 01.06.2011 20:06
#11
Czy¿by holownik?
Dodane przez pawel dnia 01.06.2011 21:26
#12
Model jest ju¿ w domu . Dojecha³ w ca³o¶ci . Wykonanie zno¶ne , jest to kompromis pomiêdzy cen± a jako¶ci± . Jedynie drobne skazy na jednej po³ówce skrzyd³a i ster kierunku niedbale wklejony. W sumie nie ma co poprawiaæ tylko kompletowaæ elektronikê i powoli sk³adaæ.
Jutro zrobiê kilka zdjêæ.
Dodane przez Andy dnia 02.06.2011 08:21
#13
Pawe³, czekamy na fotki.
Tylko nie zaskocz nas i nie przedstaw na nich od razu zmontowanego modelu.
Zapodaj fotki zestawu w czê¶ciach - jestem ciekaw, jakiego rzêdu jest prefabrykacja tego modelu.
Dodane przez pawel dnia 02.06.2011 08:53
#14
Oto kilka fotek na pocz±tek tych wiêkszych elementów :
Ciekawostk± jest ma³y ko³paczek na ¶mig³o oraz gumowy pilot
Bardziej szczegó³owe zdjêcia bêd± w czasie monta¿u
Edytowane przez pawel dnia 02.06.2011 09:02
Dodane przez Andy dnia 02.06.2011 10:38
#15
Nooo, bardzo ³adnie zapowiada siê.
Pawe³ - p³aty skrzyd³owe pokryte s± bals± (na sta³ym przekroju) i na to folia - koñcówki sama folia?
W podwoziu s± amortyzatorki, czy tylko ich imitacja?
Dodane przez pawel dnia 02.06.2011 19:09
#16
W podwoziu to imitacja amortyzatorków , ponizej "rentgen" skrzyd³a :)
Dodane przez Andy dnia 02.06.2011 20:21
#17
Oooo, dziêki Pawe³ - doskona³y pomys³ - teraz widaæ co i jak w p³atach skrzyd³owych zosta³o wykonane.
A szybki do kabinki s±, czy trzeba samemu dorobiæ?
Dodane przez pawel dnia 04.06.2011 08:39
#18
Szybki oczywi¶cie s± w zestawie.
Zaczynam od monta¿u podwozia.
Elementy podwozia g³ównego . Ko³a maj± ¶rednicê 80mm
i tylnego:
Tylne kó³ko 25mm bêdzie zamienione na wiêksze o ¶rednicy 30-35mm
Edytowane przez pawel dnia 06.06.2011 17:41
Dodane przez pawel dnia 06.06.2011 17:40
#19
Podwozie zamontowane. A tak to wygl±da :
Ko³a za³o¿y³em pó³pneumatyczne , bêd± jako treningowe.
Czas na wklejenie stateczników i uzbrojenie ich ( w tej chwili s± tylko wci¶niête )
Dodane przez dorob dnia 07.06.2011 08:33
#20
£adnie siê prezentuje, daj znaæ kiedy oblot, chcia³bym mu zrobiæ sesjê w niskich przelotach.
Dodane przez pawel dnia 17.06.2011 12:53
#21
Stateczniki zamontowane oraz serwa kierunku ( HEXTRONIK HX5010 ) i wysoko¶ci ( Hitec HS-485HB ) s± ju¿ na swoim miejscu.
Dodane przez Andy dnia 17.06.2011 17:55
#22
No trzeba przyznaæ, ¿e ciekawie rozwi±zany zosta³ napêd statecznika poziomego w tym modelu - to chyba za wzglêdu na jego do¶æ znaczn± powierzchniê i "w±t³y" element ³±cz±cy dwie jego powierzchnie.
Dodane przez pawel dnia 20.10.2011 19:17
#23
NIESTETY MODEL ZMIENI£ W£A¦CICIELA I DALSZEJ RELACJI Z "BUDOWY" NIE BÊDZIE
( regulator do niego 60A i pakiet 6S 3000 mAh oraz ¶mig³o 14x8 lub 14x 10 lub 15x 8 cala )
Przy pakiecie 6 S i ¶migle 15x8 ma takie osi±gi:
"This is a gem of a motor. I'm driving it with a Turnigy 60A plush ESC and two Flightmax 2200 3S 30C lipo packs in series. Turning a Turnigy 15x8 light wood prop the results are not bad!! 22.3V 32.7A 729.2W 2190g"
W smie ok. 730W
W domu mam taki silnik ale o Kv 800 i on przy zasilaniu 4S i ¶migle APC 12x8 osi±ga moc ok. 750W
Z pakietu ci±gnie ok. 50A ale to jest raczej napêd do szybszego modelu.
Edytowane przez pawel dnia 21.10.2011 08:26
Dodane przez SlavikS dnia 21.10.2011 22:50
#24
Pawe³,
Czy nowy w³a¶ciciel jest z naszej grupy? Mo¿e dokoñczy relacjê? Bardzo jestem ciekaw fina³u - przynajmniej relacji z oblotu i finalnego wyposa¿enia.