Dodane przez SlavikS dnia 24.11.2013 14:54
#1
Zapewne pamiêtacie Spifire'a, który ¿mudnie powstawa³ u mnie na warsztacie 7 lat temu - ale ten czas leci ;)
Okaza³o siê, ¿e model wyszed³ ³adny, ale duuu¿o za ciê¿ki. Skutek wiadomy - nielot.
Przewraca³ mi siê w warsztacie i co jaki¶ czas w³azi³ mi w oczy. Zima za pasem, warsztat pusty - postanowi³em co¶ z tym zrobiæ. Wykorzystam co siê da, resztê trzeba zrobiæ od nowa, ale ju¿ poprawnie. My¶lê przede wszystkim o sterowalnym kole ogonowym i poprawnym zwichrzeniu p³ata, które na pewno w pierwotnym projekcie poprawne nie by³o. No i waga, waga i jeszcze raz waga.
Na pierwszy ogieñ poszed³ kad³ub. Na fotce poni¿ej pierwotna konstrukcja.
Kad³ub i usterzenie odar³em ze skóry, oczy¶ci³em elementy z kleju, a nastêpnie za pomoc± Dremela powycina³em i podszlifowa³em sklejkowe elementy konstrukcji. Teraz wygl±da to tak:
Pokrywê baterii zostawi³em podcinaj±c jedynie sklejkowe elementy konstrukcji od ¶rodka.
Efekt odchudzania - 52g.
Kolejnym krokiem bêdzie demolka skrzyd³a. Zobaczê ile uda mi siê urwaæ na poszczególnych elementach, po czym policzê wszystko i oszacujê czy jest szansa zej¶æ z wag± modelu gotowego do lotu poni¿ej 1500g - 1600g.
Je¿eli bêdzie szansa Spit zostanie odbudowany, je¿eli nie, to pos³u¿y do rozpa³ki pierwszego wiosennego grilla :P
Dodane przez robloz dnia 24.11.2013 15:30
#2
¯yczê powodzenia.
Ciekaw jestem na ile to da efekt, bo u mnie czeka i kurzy siê Sztukas.
Dodane przez Andy dnia 25.11.2013 07:40
#3
Równie¿ trzymam kciuki za "kuracjê odchudzaj±c±". Model piêkny i warto by³oby, aby zago¶ci³ na d³u¿ej w powietrzu.
A tak na marginesie jaka by³a waga modelu przed kuracj±?
Edytowane przez Andy dnia 27.11.2013 06:51
Dodane przez Andy dnia 27.11.2013 06:52
#5
No fakt, trochê du¿o - ale wierzymy, ¿e kuracja przyniesie oczekiwany zadowalaj±cy rezultat.