Zabra³em siê za b³yskawicê II jest to mój pierwszy model z skrzyd³ami wrêgowymi i bez instrukcji krok po kroku - dlatego budzi we mnie pierwotny lêk ;) Wykona³ go wcze¶niej u¿ytkownik Thomas na tym¿e Forum i model mi siê tak spodoba³, ¿e postanowi³em go spróbowaæ zrobiæ.
Zakupi³em gazetê z planami ale oprócz tego - Tomek okaza³ siê bardzo fajnym, pomocnym cz³owiekiem i udostêpni³ mi plany.
Wymiary : rozpiêto¶æ 100 cm, d³ugo¶æ 85 cm
Wyposa¿enie do tego ptaszka to :
Silniczek : GT2210/09 KV1780 - 220W Silnik Emax ( ma tylko 28 mm ¶rednicy ale i tak....ciasno)
Serwa : TowerPro SG-92 Carbon 9g - x4
Reg.: ESC ABC-Power Pro-30A 2-4S - BEC 2A
W zale¿no¶ci od tego jak wyjdzie mi wagowo- mam zamiar w³o¿yæ do niego pakiet:
3s 25c 1600 lub 2200
Kre¶lonko:
Wrêgi:
Listewki:
W planach ich nie by³o, ale jako¶ trzeba by³o ten kad³ub usztywniæ. Jak bêdê robi³ j± kolejny raz to dam deko ni¿ej wtedy silnik wejdzie bez problemu.
Kad³ub:
Skrzyd³o:
Parka B³yskawic:
Powoli zaczynam upychaæ wyposa¿enie i programik do obliczania sc pokaza³ mi co¶ takiego :
Wyliczy³o 70-pare mm od natarcia - ale w, którym miejscu mam to mierzyæ je¿eli skrzyde³ko jest ¶ciête? Czy liczyæ to od najdalej do przodu wysuniêtego punktu skrzyd³a?
Edytowane przez lesiu7 dnia 19.05.2015 09:32
Dodane przez lesiu7 dnia 19.05.2015 09:33
#2
Stan na dzieñ dzisiejszy...
Edytowane przez lesiu7 dnia 19.05.2015 10:03
Dodane przez Thomas dnia 19.05.2015 22:39
#3
Co do SC to wystarczy odmierzyæ 1/3 d³ugo¶ci od natarcia.
He widzê ¿e barwy bardzo podobne do mojej.
Ja w³a¶nie swoj± oklejam papierem po ma³ym wypadku w baga¿niku :?
Dodane przez lesiu7 dnia 20.05.2015 08:45
#4
Ja te¿ o tym my¶la³em ale jak ju¿ zobaczê czy potrafiê tym lataæ- na razie to wersja testowa.
P.s. Tomku jak rozwi±za³e¶ sprawê z ch³odzeniem silnika bo widzia³em, ¿e w swoim zabudowa³e¶ przód do samego ko³paka.
P.s.2 Gdyby¶ móg³ zwa¿yæ swoj± bestiê przed oklejeniem i po i potem jeszcze po malowaniu to by mi pomog³o oszacowaæ czy starczy mi mocy na upiêkszanie
Edytowane przez lesiu7 dnia 20.05.2015 08:50
Dodane przez Thomas dnia 21.05.2015 21:52
#5
Miêdzy kad³ubem a ko³pakiem mam pier¶cieñ a w min wlot powietrza
Otwory we wrêdze silnika i wylot na koñcu kabiny
Nie wiem jak skutecznie to dzia³a ale jak narzie nic siê nie spali³o. Lata³em w gor±ce dni na pe³nym gazie wiêc chyba dzia³a
Co do wa¿enia to jest problem bo model mam juz prawie oklejony zosta³o jedne skrzyd³o do oklejenia no i malowanie. U mnie jest tyle mocy ¿e o to sie nie martwie.
Dodane przez lesiu7 dnia 21.05.2015 22:19
#6
Dziêki Tomku.
Ja tworze teraz schowek na miot³y ..
Edytowane przez lesiu7 dnia 01.06.2015 08:58
Dodane przez Thomas dnia 05.06.2015 23:22
#7
Ma³a przemiana mojej B³yskawicy :)
Dodane przez lesiu7 dnia 06.06.2015 08:28
#8
Piêknie Ci wysz³a. Ja swojej musia³em poszerzyæ przód- bo ¶ruby mocuj±ce silnik do wrêgi wychodzi³y poza jej obrys.
Dodane przez lesiu7 dnia 15.06.2015 11:44
#9
No ja do swojej muszê zamówiæ wiêkszy pakiecik np.2200 bo ¿eby j± wywa¿yæ to muszê dok³adaæ pod ¶mig³o co¶ takiego :o
Ogólnie jak samolocik zacznie ju¿ lataæ jak poustawiam wszystkie k±ty itp. to postaram siê poprawiæ jej wygl±d. Bo w tej chwili dumny z siebie nie jestem - ale tragedii te¿ nie ma.
A to jeszcze zefirek w akcji
Edytowane przez Andy dnia 18.06.2015 13:12
Dodane przez Thomas dnia 17.06.2015 07:54
#10
Mo¿e ¼le wywa¿asz ? Ja mam pakiet 1300 i to jeszcze jest tu¿ przed kabin±, prawie na SC
Dodane przez lesiu7 dnia 17.06.2015 08:34
#11
Niestety raczej nie, wywa¿am do góry nogami, d³ugo¶æ 7 cm mierzona od pocz±tku skrzyd³a po kad³ubie.
Przegi±³em trochê z grubo¶ci± ogona - zamiast jednej p³yty depronu 5 mm to ja sklei³em do kupy 5-tkê i 3kê bo chcia³em ¿eby by³ bardziej sztywny, i jest ale.... st±d problemy z wywa¿eniem. Z tym kamlotem wyszed³ mi 770 gr.
A silnik ma niby ci±g max: 970g
(Zalecana masa modelu [g]: 600 ÷ 1200)
Chyba w³o¿ê jednak ten wiêkszy pakiet bo wolê woziæ bateriê ni¿ kamieñ.
Dodane przez lesiu7 dnia 24.06.2015 14:50
#12
Panowie z braku bezwietrznej pogody mam zamiar zbudowaæ jeszcze "Deltê w 120 min" , st±d pytanie - czy muszê zamawiaæ ¶mig³o pchaj±ce czy zwyk³e za³o¿yæ "ty³ na przód" ???:?
Edytowane przez lesiu7 dnia 24.06.2015 14:50
Dodane przez robloz dnia 24.06.2015 15:12
#13
Zak³ada siê zwyk³e.
Dodane przez lesiu7 dnia 24.06.2015 15:32
#14
Czyli silnik na lewe obroty a ¶mig³o normalnie prawe.
Dodane przez lesiu7 dnia 20.07.2015 15:04
#15
No to pora dokoñczyæ temat budowy b³yskawicy.
Po kilku perturbacjach i zmianie ¶mig³a na wiêksze bestia siê wznios³a.
Mimo krótkiego ¿ywota tego¿ dzie³a mam zamiar odbudowaæ jej przód i siê nie poddawaæ bo ta chwilka lotu da³a mi bardzo du¿ego kopa adrenaliny.
Samolot bardzo zwinny i fajny, ciasno wchodzi³ w zakrêty i nie mam pojêcia dlaczego spad³, mo¿e to silnik - ale wyka¿e to sekcja. Jestem jeszcze cienki w dr±¿kach.
Edytowane przez Andy dnia 21.07.2015 06:57
Dodane przez SlavikS dnia 20.07.2015 20:42
#16
Za ciê¿ki, musi mieæ prêdko¶æ - inaczej przepada i idzie w klasyczny korek.
Dodane przez lesiu7 dnia 20.07.2015 20:49
#17
Dok³adnie - przy nastêpnej budowie bêdê o tym pamiêta³.
Ten kawa³ek filmiku pokazujê, ¿e b³yskawica lata. Dorobi³em ma³e winglety, przed³u¿y³em przód o 4 cm, wiêc da³a siê wywa¿yæ z pakietem 1500. Teraz wa¿y 730g. i lata wy¶mienicie. Jak uda mi siê nagraæ lepszy filmik to wstawiê.
Edytowane przez SlavikS dnia 31.08.2015 12:15
Dodane przez lesiu7 dnia 04.09.2015 15:24
#19
YouTube Video
Prawdopodobnie za lekko wyrzuci³em samolot, wzbi³ siê na 10m. , po czym zwali³ siê na skrzyd³o, i wbi³ siê w mrowisko ( to dziwne bo powinno zamortyzowaæ upadek) ::
Edytowane przez lesiu7 dnia 04.09.2015 15:49
Dodane przez SlavikS dnia 04.09.2015 20:31
#20
lesiu7 napisa³/a:
Prawdopodobnie za lekko wyrzuci³em samolot, wzbi³ siê na 10m ...
:D - niez³y rzut - 10 m w górê, ale faktycznie mo¿e za lekko ;)
Dodane przez lesiu7 dnia 05.09.2015 08:45
#21
Bo to by³o tak ... YouTube Video
Kiepski ze mnie pilot nie wiem dlaczego to siê sta³o - poprzedniego dnia wszystko zrobi³em dobrze, a teraz....
Wyrzuci³em go pod skosem do góry i dlatego ciê¿ko by³o mu siê rozpêdziæ, poprzedniego dnia nie by³o z tym problemu..."do góry wzbi³ siê niczym ...."
Edytowane przez lesiu7 dnia 05.09.2015 08:58
Dodane przez lesiu7 dnia 07.10.2015 13:22
#22
Po rozebraniu resztek zauwa¿y³em, ¿e Silnik Emax GT2210/09 KV1780 - 220W w ¶rodku ma popalone uzwojenie. Nie wiem co zrobi³em nie tak - we wrêdze silnikowej by³o wywierconych z 8 dziur ok 8mm ¶rednicy , ko³pak ¶mig³a odsuniêty od wrêgi na 0,5 cm, za silnikiem w kad³ubie wyciête 3 otwory w celu ch³odzenia - a mimo to siê spali³ - co zrobi³em nie tak ?? Jak mam zamontowaæ nastêpny, ¿eby siê nie przepali³.
Dodane przez SlavikS dnia 07.10.2015 15:03
#23
Za mocno silnik obci±¿y³e¶. Jakie by³o ¶mig³o i pakiet?
Silnik ma wysokie KV, raczej pod pakiet 2S, jak 3S to ¶mig³o z ma³ym skokiem.
Dodane przez lesiu7 dnia 07.10.2015 15:50
#24
Przepraszam ale silnik by³ ten
dok³adnie :
Emax GT2210/13 KV1270 - 204W pakiet 3S ale ¶mig³o da³em albo 10/5,5 lub 11/4 (ju¿ nie pamiêtam).
Tomek jak pokazywa³ swoj± b³yskawicê- to tam mia³ tylko ma³y otworeczek na powietrze od do³u, ja dowali³em du¿o dziur ale i tak nie pomog³o.
Dodane przez SlavikS dnia 08.10.2015 07:24
#25
Tu ¿adne otwory nie pomog± jak siê przeci±¿a silnik. Ze specyfikacji wynika, ¿e maksymalny pr±d to ok. 17A, a producent zaleca ¶mig³a 8x4 lub 9x4,7 i przy tym ostatnim to silnik jest do¶æ wy¿y³owany. Nie ma siê co dziwiæ, ¿e na tak du¿ych ¶mig³ach nie da³ rady.