Tytu³: RC P³ock :: Czym kierujecie siê przy wyborze modelu do budowy ?
Dodane przez xjm dnia 15.04.2016 22:07
#1
Z zaciekawieniem przegl±dam relacje z budowy Waszych modeli.
Jestem ciekaw waszych motywacji przy wyborze konkretnego typu i po¶wiêcaniu mu tyle czasu, zapa³u i pracy.
Ja siêga³em do klasyków i kierujê siê g³ówne "urod±" samolotu - co¶ musi mnie w nim urzec. I tak dla przyk³adu do¶æ wprawdzie dawno temu zbudowa³em modele polskiego szybowca Czapla , samolotów: dwup³atowca ruskiego CSS-13 (PO-2, Kukury¼nik), czeskiego Zlin 26A, amerykañskiego Mustang P-51D o rozpiêto¶ci 1,3m (który mi skradziono). Wszystko w technice drewniano-¿eberkowo-listwowej.
Teraz znowu wracam do tego hobby a zacz±³em od... Mustanga P-51D, który to samolot jest dla mnie esencj± lotniczego piêkna :)
Dodane przez robloz dnia 16.04.2016 07:29
#2
zacz±³em od... Mustanga P-51D, który to samolot jest dla mnie esencj± lotniczego piêkna
Zgadzam siê w 100%
Te¿ mia³em ten model w swojej kolekcji
Dodane przez xjm dnia 16.04.2016 13:50
#3
Piêknie wykonany model. Widzê, ¿e to mocno zaawansowana konstrukcja. Jak uzyska³e¶ te "chromowane" powierzchnie? Folia? S± one jednym z wielu smaczków tego samolotu?
Ja, tak na pocz±tek, zacz±³em skromnie od modelu piankowego w formie zestawu do samodzielnego monta¿u. Wprowadzi³em jednak wiele poprawek: wyg³adzenie powierzchni skrzyde³ i stateczników w miejscach d¼wigarów, korekta malowania, zmiana uk³adu elektrycznego, wykonanie nowego ko³paka ¶mig³a (na zdjêciu jeszcze stary).
Teraz przymierzam siê do budowy modelu drewnianego co nie jest spraw± prost± zwa¿ywszy na "ob³o¶æ" i skomplikowanie kszta³tów kad³uba oryginalnego samolotu. A chcia³bym maksymalnie wiernie zachowaæ te jego cechy.
Edytowane przez xjm dnia 16.04.2016 13:53
Dodane przez robloz dnia 16.04.2016 15:25
#4
Model by³ kupiony jako zmontowany zestaw . Zerwa³em z niego foliê, przerobi³em podwozie, dorobi³em klapy. Pokryty by³ foi± oracower chrom.
krótka relacja
http://rcplock.pl...#post_6295