Tytu³: RC P³ock :: SPAD XIII

Dodane przez krzysiek11 dnia 11.11.2016 22:42
#1

Mam zamiar a w sumie to ju¿ siê wzi±³em:D za zbudowanie esiaka WW I, i tu pytanie do kolegów czy takie rozwi±zanie bêdzie dobre??
images82.fotosik.pl/616/b6f75c7b220b72acmed.jpg
je¶li tak to jak najlepiej schowaæ regulator i pakiet oraz przewody my¶la³em ¿eby powycinaæ otwory pod atrap± ch³odnicy a atrapê zrobiæ na magnesach ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:27

Dodane przez robloz dnia 12.11.2016 06:40
#2

Z wycinaniem otworu pod pakiet to siê jeszcze wstrzymaj. Zmontuj najpierw ca³o¶æ. Modele z ww1 maj± b. krótkie przody i z mocowaniem pakietu to nieraz niez³a zabawa.
Serwa daj w pobli¿u kabiny lub z boku kad³uba. Tu gdzie pokaza³e¶ bêdzie pewnie skrzyd³o, a ono moze pó¼niej uniemo¿liwiæ/utrudniæ ich ewentualn± wymianê.

Pomy¶l jeszcze nad odchudzeniem tylnej czê¶ci kad³uba, tak jak to robi³em w Fokkerze. dobre i kilka gram .

www.robloz.petronet.pl/ESA%201m/7.jpg

Edytowane przez robloz dnia 12.11.2016 11:10

Dodane przez SlavikS dnia 12.11.2016 17:35
#3

Pakuj wszystko na maksa do przodu - ile mo¿esz. Serwa z obu boków z przodu. Pakiet i regulator zaraz za wrêgê silnikow±. Odchudzanie kad³uba z ty³u obowi±zkowe. Inaczej tego nie wywa¿ysz.

Dodane przez krzysiek11 dnia 18.11.2016 21:17
#4

Dziêki za podpowiedzi na pewno siê do nich zastosuje :)
W koñcu zapad³a decyzja odno¶nie barw, spadzik bêdzie w polskich barwach:D zastanawiam siê tylko nad god³em czy 19 ESKADRA MY¦LIWSKA czy tez 10 ESKADRA WYWIADOWCZA:|
images82.fotosik.pl/616/c4ce626d3a83f4dbmed.jpg
pocz±tki malowañ;)

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28

Dodane przez krzysiek11 dnia 19.11.2016 18:34
#5

efekt kilku godzinnej zabawy z malowaniem
images82.fotosik.pl/616/4f66ba6f62c295edmed.jpg
mam pare pytan technicznych
1-mam prêty wêglowe 2,5 / 2 / 1,6 / 4 oraz rurki weg. o ¶red. 3 / 4,5 / 6 i p³askowniki weglo. 1,2na 7 / 1 na 3 / 1 na 4 mm czy co¶ tego nadawa³o by siê do po³±czenia górnego p³ata z kad³ubem oraz do po³±czenia p³atów ??
2-wziolem siê za wrêgê pod silnik , na ro¿nych relacjach z budowy przy WWI s± dosyæ du¿e sk³ony silnika w stosunku do osi kad³uba ,czy s± jakie¶ sprawdzone katy pochyleñ silnika ???
3-w kad³ub wklejaæ usztywnienia bo jest dosyæ sztywny??:(:(

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28

Dodane przez robloz dnia 20.11.2016 11:58
#6

1- w swoich dwup³atach u¿ywa³em prêtów 2-2.5 m. (mo¿e dlatego ,¿e nie mia³em p³askowników ;) ). Mo¿esz u¿yæ przy kad³ubie prêtów 2-2.5, a na skrzyd³ach p³askowników np. 1.2x7
2- we wszystkich esach dawa³em silnik na 0 st. Zawsze mo¿na po oblocie do³o¿yæ podk³adki i zmieniæ k±ty.
3- :?

Malowanie ::

Dodane przez SlavikS dnia 20.11.2016 14:45
#7

1) Ja dawa³em p³askowniki na po³±czenie skrzyde³ i te¿ bym sugerowa³ te co Robert. Na stójki ostatnio stosujê prêty z w³ókna szklanego 2 mm i pcham je na maksa ile mogê w kad³ub i skrzyd³a - najlepiej na przelot. Wklejam na chiñski klej do pianek - po³±czenie bez porównania w stosunku do klejenia na CA - ju¿ parê kraks prze¿y³o bez konsekwencji. Prêty wêglowe 2 mm te¿ bêd± OK. Na taki klej wklejam te¿ podwozie - gnie siê, a klej nie puszcza i podwozie nie wyrywa siê z kad³uba ;)
2) Sk³ony s± du¿e, ale k±t pochylenia silnika i tak trzeba dobraæ przy oblotach, wiêc nie ma co kombinowaæ. Ja miêdzy krzy¿ak silnika, a wrêgê dajê gumowe amortyzatory od serw. Odkrêcaj±c wkrêt guma odpycha krzy¿ak, wkrêcaj±c guma siê ugina, wiêc w pewnym, oczywi¶cie skoñczonym zakresie, nie muszê stosowaæ podk³adek i mogê do¶æ precyzyjnie i szybko regulowaæ po³o¿enie silnika.
3) W kad³ub nie wklejam prêtów wêglowych. W pewnym sensie ich rolê pe³ni± bowdeny, które lec± przez ca³y kad³ub.

Malowanie eleganckie ::

Dodane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:54
#8

Dziêki za podpowiedzi,S³awku a co to za chiñski klej ??Obecnie mêczê siê nad ustawieniem skrzyde³ek ,ciêciwa profilu dolnego i górnego p³ata powinna byæ równoleg³a ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:55

Dodane przez SlavikS dnia 28.11.2016 07:34
#9

Klej: https://hobbyking...l-20g.html

Co do k±tów zaklinowania skrzyde³ to popatrz na plany konstrukcyjnych modeli tego typu - powiniene¶ tam znale¼æ potrzebne informacje.

Dodane przez krzysiek11 dnia 30.11.2016 18:39
#10

Spadzik prawie zakoñczony B)



images84.fotosik.pl/615/370a44da400dfaa8med.jpg
images83.fotosik.pl/615/c0ac32fd1fe550aemed.jpg
images82.fotosik.pl/616/90268a24484ad05bmed.jpg
images83.fotosik.pl/615/642886ef4a5730f6med.jpg

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30

Dodane przez SlavikS dnia 30.11.2016 19:22
#11

Model dopieszczony i extra pomalowany :: jeszcze tylko pilota z szaliczkiem trzeba wsadziæ.
Szkoda, ¿e po walkach niewiele z tych szczegó³ów zostanie :D
Uda siê wywa¿yæ pakietem?

Dodane przez robloz dnia 30.11.2016 20:39
#12

::
Oj chyba siê ponownie skuszê na WWI ,do trzech razy sztuka. :D

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.12.2016 15:42
#13

Wywa¿enie wysz³o 4cm od krawêdzi wiêc my¶lê ze bêdzie ok pakiecik da³em tu¿ za wrêg± silnika

images83.fotosik.pl/615/537015faa446d073med.jpg
martwi mnie trochê waga bo wysz³a 645 gr komplet:( a gdzie bym nie przeczyta³ na forach to kolegom wychodz± w granicach 560 gr ale zobaczymy jak bêdzie lata³ ??


Robercie widzia³em twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poleg³y ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:26

Dodane przez robloz dnia 01.12.2016 16:43
#14

Robercie widzia³em twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poleg³y ??


Nie,zanim zd±¿y³em nimi powalczyæ, zmieni³y w³a¶ciciela. :D

Dodane przez SlavikS dnia 01.12.2016 22:04
#15

Podwozie wydaje siê do¶æ masywne.
Z praktyki - klapkê z kad³ubem po³±cz kawa³kiem sznurka. Inaczej przy dzwonie jak Ci klapka odpadnie to bêdziesz jej po ca³ym lotnisku szuka³ :)

Dodane przez Andy dnia 02.12.2016 06:32
#16

to bêdziesz jej po ca³ym lotnisku szuka³

- i zdobêdziesz wtedy sprawno¶æ lotniskowego poszukiwacza klapki - ;)

Dodane przez krzysiek11 dnia 03.12.2016 19:33
#17

Podwozie S³awku faktycznie wygl±da dosyæ masywnie ale warzy 31 gr z czego 22 gr warz± kó³ka:D my¶la³em jak go odchudziæ ale chyba siê nie da mój b³±d, da³em wzmocnienia w kad³ubie jak w WW II no j skrzyde³ka co prawda prêty 1 mm ale 4 na skrzyd³o i to chyba jest ma³y problemik:(

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.04.2017 14:57
#18

Potrzebna podpowiedz wczoraj oblata³em SPADA:D i mam ma³y problem, leci bokiem jak na zdjêciu my¶lê ¿e to wina ustawienia motorku ale w któr± stronê przestawiæ:?z góry dziêki za podpowiedz :)

images84.fotosik.pl/615/fd2444ffb342c171med.jpg

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30

Dodane przez lesiu7 dnia 01.04.2017 21:25
#19

Samolot zatacza krêgi w prawo, czy leci bokiem ?

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.04.2017 22:04
#20

Leci bokiem

Dodane przez lesiu7 dnia 01.04.2017 22:23
#21

Na tym zdjêciu statecznik poziomy wygl±da lekko krzywo - ale to mo¿e wina fotografii.

Dodane przez SlavikS dnia 02.04.2017 11:50
#22

Taki efekt latania bokiem mo¿na uzyskaæ tylko sterem kierunku i lotkami. Normalnie model skrêca na sterze kierunku i lekko siê przechyla, a Ty lotkami go wyprostowa³e¶. Efekt jest taki, ¿e ogon zarzuca, a model jest w poziomie bo trzymaj± go lotki. Wyprostuj lotki i wytrymuj ster kierunku.

Dodane przez krzysiek11 dnia 04.04.2017 00:22
#23

Trochê poprawi³em:| a tu filmik z oblotu SPADA:D
https://www.youtu...WgRC7nJVvU

YouTube Video

Edytowane przez Andy dnia 04.04.2017 05:48