Koledzy , którzy ucz± siê dopiero sztuki pilota¿u rzucili siê na piperki z Cyberflya. To modelik bardzo tani i i bardzo prosty ale... w wersji któr± dostarcza sklep po prostu NIELOT! . To drugi model po piperku Leszka, który musia³ dostaæ prawie dwa razy wiêkszy statecznik pionowy by lot sta³ siê mo¿liwy. Tym razem £ukasz zamówi³ wersjê z lotkami ale efekt przy pierwszej próbie ten sam - "ale urwa³". Po doklejeniu do statecznika pionowego odpowiedniej ilo¶ci dodatkowej pianki, model polecia³.
Wed³ug mnie seryjny statecznik nie spe³nia swojej roli poniewa¿ jest za gruby na natarciu on wiêksze wytwarza opory ni¿ stateczno¶æ nie wiem czy w prawdziwym samolocie nie jest cieñsze natarcie...
Leszek sobie bardzo ³adnie wyprofilowa³ a model nie potrafi³ lecieæ d³u¿ej ni¿ 3 sek. Z doklejonym dwa razy wiêkszym statecznikiem i to grubym bez szlifowania , lata³ ju¿ super. Grubo¶æ ma oczywi¶cie znaczenie dla oporów ale chyba w tym przypadku czy cienki czy gruby nic by nie da³o, po prostu za ma³y.
Nie do koñca bez ró¿nicy wystarczy popatrzeæ na tej stronie http://www.techni...powietrza/ przyk³ad f i h ró¿nica ogromna do tego dochodz± zawirowania powietrza za statecznikiem... Zrobi³em ju¿ trochê modeli w swoim ¿yciu i ró¿nice by³o widaæ na stateczniku depronowym 6mm oszlifowany i nie oszlifowany a tutaj widaæ ze ten statecznik ma grubo¶æ oko³o 10mm proponuje wyszlifowaæ ten statecznik na profil symetryczny
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u¿ytkownicy mog± oceniaæ zawarto¶æ strony
Z bals± jest problem i to nie tylko z cen± ( jest mniej wiêcej wszêdzie zbli¿ona) ale i z jako¶ci±. Zamawia³em ostatnio jako standard ale to bardziej ¶rednio twarda i krucha.